18.5.2006

החודש באקלים

החודש באקלים

16.5.06 רעב באפריקה בצורות בקרן אפריקה (אריתראה אתיופיה דג'יבוטי סומליה וקניה) גורמים למחסור חמור ל8 מליון אנשים כ40 אלף ילדים באזור סובלים מתת תזונה גשמים שירדו לאחרונה באזור לא פתרו את הבעיה מכוון שירדו באופן לא סדיר אחרי שהשדות קמלו והעדרים גועו ברעב. http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L15497490.htm
במקביל כריסטיאן אייד מפרסם דו"ח שבו תחזית למותם של מיליוני אנשים באפריקה מיתוכם קרוב ל200 מיליון עקב היתפשטות מחלות.
" האסון במיזרח אפריקה שגרם ל11 מיליון בני אדם להיות בסכנת רעב בגלל שנים של בצורות הוא רק דוגמה למה שיבוא בהמשך." האירגון קורא למדינות המפותחות לסיים את תלותן בדלקים מאובנים ולעזור למדינות העניות להאבק בהשפעות של שינויי האקלים לעבור לשימוש באנרגיות מיתחדשות.
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L14527173.htm
ניתן להוריד את הדו"ח באתר
http://www.christian-aid.org.uk/indepth/605caweek/index.htm



חדשות מהצפון לאחר הגילויים האחרונים לגבי האצת מהירות הקרחונים וכמות הקרח הכללית בגרנלנד מגיע הסיכום של הקרח הימי בחורף האחרון. שיא חדש של הקטנת כמות הקרח הימי. 2005 היתה השנה החמה ביותר מעז המצאת הטרמומטר לכן השיא לא מפתיע. מה שכן מפתיע זה קצב הידלדלות הקרח הימי בשלוש השנים האחרונות שגדל מ6.5% לעשור עד 2001 לסביבות 8% לעשור תוך 4 שנים. יתכן שהסיבה לכך נובעת ממשוב חיובי למשל הים קולט את רוב הקרינה מהשמש לעומת הקרח והשלג שמחזירים את רוב הקרינה ומיתחממים פחות.
העלמות רוב או כל הקרח הימי יכול להביא להאצת החימום של הקוטב ולהאצת מהירות זרימת הקרחונים מגרנלנד דבר שיביא לעלית מפלס הים.
שרשרת המזון באזור בנויה על הקרח הימי ופגיעה בו עלולה להביא להכחדת מינים כמו דוב הקוטב וסוס הים. לאחרונה ניצפו דובים שטבעו מתשישות באזור.
http://www.panda.org/news_facts/newsroom/index.cfm?uNewsID=67980
http://news.mongabay.com/2006/0413-walrus.html