2.6.2006

מוזר אבל אמיתי: עבודות בניה רשלניות בליברפול הורגות אנשים באתיופיה

ג'ורג' מונביוט גרדיין

Strange but true: shoddy building work in Exeter kills people in Ethiopia

George Monbiot Tuesday May 30, 2006 The Guardian

במשך 21 שנים הבתים בבריטניה צריכים להיבנות לפי תקן לחיסכון באנרגיה. באותה התקופה לא ניתבע אפילו קבלן אחד על אי ציות לתקן.
הסיבה העיקרית היא הגישה של הפקחים שלא מיחסים חשיבות לנושא. אף אחד אחד לא יתבע אותם על כמו ביצועים טרמיים נחותים הלא יחלמו למנוע את אישור הביניין על בידוד טרמי גרוע. הם רואים את תפקידם למנוע את היתמוטטות הביניין או פרצת שרפה. אחד מהפקחים אמר " יעילות טרמית נמוכה לא מסכנת חיים " באמת?

במכתב לעיתון אנידיפנדנט טדסה דדי
Tadesse Dadi
עובד סעד אתיופי מספר "שיני אקלים פוגע בנו. ראינו אותו בהחרפת שיטפונות ובצורות ובגשמים מועטים יותר ופחות סדירים. ההפרעות בעונות השנה משאירות מליונים בסכנת רעב. ... מנגשה חקלאי קשיש בן 82 בצפון אתיופיה אמר לי לאחרונה שליפני שלושים שנה הקציר שלו הספיק למישפחתו ליותר משנתיים, אבל עכשיו הגשמים הלוא סדירים גורמים לכך שקציר השעורה של בניו מספיק בקושי לשיבעה חדשים."

התצפיות שלו נתמכות ע"י המדע במאמר שהיתפרסם בשנה שעברה הראה " טמפ חמות בדרום המשוני של האוקיינוס ההודי גורמות לסירקולציה אנומלית אשר מפחיתה את כמויות הגשם ... באתיופיה כמויות הגשם ירדו בעקביות מאז 1996.
(The Stern review on climate change)
דו"ח ממשלתי שעתיד להיתפרסם באוקטובר יראה שהטמפ' באפריקה עתידות לעלות פי 2 מהטמפ' במקומות אחרים בעולם. אני יודע שזה עדיין נשמע בלתי סביר שעבודת בניה רשלניות בליברפול הורגות אנשים באתיופיה אבל זוהי המציאות המשונה שהמדע של שנוי האקלים מכריח אותנו לקבל.

למאמר המלא שכולל בנית בתים פסיבים שאינם דורשים חימום או קרור בגרמניה “passivhaus” ועוד על הפרטת הפיקוח על הבניה.

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/story/0,,1785712,00.html
למאמר המלא כולל הערות ומראי מקום.
http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?SectionID=56&ItemID=10345

למאמר המלא כולל הערות ומאמרים נוספים של מניביוט בנושאי שינוי אקלים, סביבה, כוח של תאגידים, וצדק כלכלי.
http://www.monbiot.com/
למכתב של טדסה
http://comment.independent.co.uk/letters/article601303.ece
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/4947346.stm

עוד על רעב בקרן אפריקה פורסם בתאריך 18.5 בבלוג הזה. תופעה מפתיעה נוספת שקשורה להפרשי טפרטורות באוקינוס ההודי ולענן החום שמכסה את מזרח אסיה היא הפחתת כמוית הגשם של המונסונים
NewScientist 20.5.06

המכון לבתים פסיבים אפשרלעבור לאנגלית
http://www.passiv.de/
http://www.passivhaustagung.de/englisch/Passive_House_E/passivehouse.html
כיצד לפוך בית רגיל בהדרגה לבית פסיבי Passive_House http://www.passivhaustagung.de/englisch/Passive_House_E/step_by_step_towards_passive_houses.html