12.11.2009

תגובות לדוח של מקנזי McKinsey

השדולה הסביבתית בכנסת - הודעה לעיתונות

ראשי השדולה הסביבתית בכנסת: ישראל מתנתקת מההתמודדות העולמית עם משבר האקלים

ח"כ דב חנין: "אם דו"ח מקינזי הוא הבשורה - יכול ראש הממשלה נתניהו לחסוך את הכסף של הטיסה לקופנהאגן ואת גזי החממה הכרוכים בה ."

ח"כ אופיר פז-פינס: "הממשלה מפקירה את הציבור הישראלי ומצפצפת על העולם תרתי משמע. ישראל בוחרת להיות מדינת עולם שלישית".

ראשי השדולה הסביבתית- חברתית בכנסת הגיבו היום בחריפות על פרסום דו"ח חברת מקינזי בעניין הפחתת פליטות גזי החממה בישראל. הדו"ח מצביע על כך שממשלת ישראל אינה מתכוונת להפחית פליטות גזי חממה, אלא רק למתן את הגידול בהם. זאת בניגוד למדיניות העולמית המסתמנת להפחתת הפליטות בעשרות אחוזים.

לדברי ח"כ אופיר פינס-פז (עבודה), "הצעת החוק שלנו, לה מתנגדת הממשלה, מציגה יעדים שאפתניים לצמצום פליטת גזי חממה שהיו שמים אותנו בשורה אחת עם המדינות המפותחות. הדו"ח הכאילו-מלומד של מקינזי לא מחדש דבר ומציג יעדים שמאפיינים מדינות עולם שלישי. כל העולם רץ קדימה, ואנחנו מתגאים שהרוורס שלנו איטי. השר ארדן נותן יד למדיניות אנטי-סביבתית במקום להיאבק למען מטרות סביבתיות. ציפינו ממנו ליותר".

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש) אמר: "הדו"ח מצביע על התנתקות מוחלטת של ישראל מהמאמץ העולמי להתמודד עם משבר האקלים. בעוד בעולם מדברים על יעדים של הפחתת פליטות בשיעור של 80% עד שנת 2050 ביחס לרמה של 2005, ממליץ הדו"ח להגדיל את רמת הפליטות בישראל, במקום ב-68% "רק" ב-34% עד 2030. הצבת יעד כזה תשים את ישראל ללעג ולקלס אל מול אומות העולם בוועידת האקלים העולמית בקופנהגן. אם זוהי הבשורה - יכול ראש הממשלה נתניהו לחסוך את הכסף של הטיסה לקופנהאגן ואת גזי החממה הכרוכים בה .

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

תגובת גרינפיס לדו"ח מקינזי – תכנית האקלים של המשרד להגנת הסביבה :

עו"ד נילי גרוסמן, מנהלת קמפיין האנרגיה ושינוי האקלים של גרינפיס מסרה בתגובה:
"אנחנו מברכים על יוזמת המשרד להגנת הסביבה אשר לראשונה בישראל מגבש תכנית המכירה בחובתה של ישראל לקחת חלק במאמץ העולמי לפתרון משבר האקלים. יחד עם זאת, יש לשים לב כי גם עפ"י התרחיש האופטימי ביותר של דו"ח מקינזי, ישראל תגדיל את הפליטות שלה בכ- 27% בעוד מדינות העולם מפחיתות כבר היום את גזי החממה שלהן וחלקן צפויות להגיע אף לצמצום של כ-40% לפני 2020.
תרחיש דו"ח מקינזי ליישום של 25% אנרגיה מתחדשת מהווה את התרחיש הריאלי היחיד והוא תואם את המלצת גרינפיס כפי שהוצגה כבר במאי השנה בפני משרד התשתיות.
עומדת בפני ישראל הזדמנות היסטורית ליישם את הטכנולוגיה המתקדמת שלה בתחום האנרגיה המתחדשת, שהיא נקייה, בטוחה ורווחית למשק הישראלי.
25% אנרגיה מתחדשת יניב למשק הישראלי רווח של 12.5 מיליארד ₪ עד 2030 כפי שפרסם גרינפיס בדו"ח עלות תועלת למשק הישראלי וייצר לפי מקומות תעסוקה חדשים.
על ממשלת ישראל להישיר מבט אל החסמים המינהליים העומדים היום בדרכה של האנרגיה המתחדשת ולהסירם בצורה נחושה ושיטתית בתוספת תמריצים כלכליים.
התייעלות אנרגטית ואנרגיה מתחדשת הן הדרך המשמעותית והיחידה לצמצום הפליטות במשק החשמל הישראלי וכל ניסיון אחר כדוגמת CCS או תחנה גרעינית יטמון בחובו קופת שרצים אשר השלכותיה קטלניות ובלתי הפיכות.
ישראל, על אף גודלה, יכולה לשמש כחוד החנית בפתרון משבר עולמי, באמצעות טכנולוגיה סולארית פרי פיתוח ישראלי. לשם כך דרושה נחישות בביצוע תכנית אקלים שאפתנית ואחראית והשתתפות פעילה בועידת האקלים. אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו, קח אחריות, היערך ברצינות וסע לקופנהגן!"

דו"ח עלות תועלת מאנרגיה מתחדשת עד 2030 פורסם ע"י גרינפיס בתחילת 2009. החישוב הכלכלי נערך עבור גרינפיס ע"י כלכלני חברת המחקר הכלכלית אקו אנרג'י.

גרינפיס לוקח את הזמנה לביבי צעד אחד קדימה בעצומה שקוראת לביבי לנסוע לקופנהגן. יסע או לא זאת הזדמנות להזכיר לראש הממשלה את נושא הפחתת הפליטות - לעצומה "ביבי, סע ללקופנהגן!"



א

ב


הדוח מאפשר לישראל להגיע לקופנהגן חמושה במסמך שנותן הכשר להמשיך ולבקש הנחות של מדינה מתפתחת. מהמסמך ניתן להבין שזה לא שישראל לא רוצה להפחית את פליטות גזי החממה, היא לא יכולה. רז גודלניק קרא את הדוח שהוגש לשר להגנת הסביבה ונדהם מההבדל לדוח האמריקאי. לתשומת לב הקורא גלעד ארדן. עסק ירוק


רז גודלניק | 12/11/2009 15:26הוסף תגובההדפס כתבה מעריב nrg


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה