18.3.2009

המכרז הסולארי -עדכון

אפקט הפרפר השחור גאה להיות הראשון שפרסם את פרסום המכרזים להקמת תחנות כוח תרמו סולאריות בנגב אם כי גיא מי-טל מכלכליסט פרסם את הכתבה בנושא רק שעה ו-40 דקות אחר כך. ואבי בר-אלי מהמרקר שעה ו50 אחריו. איציק וולף מ-News-1 למוחרת ובזה מסתיימת רשימת האתרים שחיפוש החדשות של גוגל מצא. אולי מישום שאין סימן למיכרז באתרי הממשלה.

ולעניין המכרז עצמו חברה אחת חסרה סולל שלפני זמן מה זכתה בחוזה של 550MV בקליפורניה ועדיין היתה צריכה להיתאמץ ולארגן שותפויות כדי להימנות עם החברות שיכולות להיתמודד על תחנה סולארית באשלים 125MV . אני מקווה שלא צריך להסיק מיזה שהשותפות שכוללת את דור אלון אשר קשורה לאפריקה ישראל - לבייב - דרך ארץ - כביש 6 , הולכת לזכות במיכרז. או לחילופין החברה לישראל שכמו אפריקה ישראל הרקורד שלה בנושא אנרגית השמש לא מרשים אבל לפי טענות אחדות (מיקי רוזנטל) יש לבעלי השליטה בה רקורד בנושאי שקשוקה.
ניסיון העבר מלמד שישנה בארץ אפשרות לזכות במיכרז ולאחר שקבוצות מתחרות נעלמות מעבר לאופק ניתן לדון מחדש בתנאים.



פורסמו המכרזים להקמת תחנות כוח תרמו סולאריות בנגב
היקף המכרזים, הנוגעים להקמת 2 תחנות כוח בשיטת B.O.T, שייצרו עד 220 מגה ואט, הוא כ-700 מיליון דולר. החברות הישראליות שפיר הנדסה, החברה לישראל, סימנס ישראל ואחרות שותפות אף הן ב-7 הקבוצות המתמודדות במכרז
גיא מי-טל - כלכליסט
12.03.09, 17:39

פורסמו המכרזים להקמת תחנות הכוח הסולאריות באשלים בהיקף 650 מיליון דולר
19:50 | 12.3.2009 אבי בר-אלי - דה מרקר

פורסמו המכרזים להקמת תחנות הכוח הסולאריות באשלים
15.3.2009 מאת אבי בר-אלי - פרוט נוסף

פורסמו מכרזים לתחנות כוח תרמו-סולאריות
מאת: איציק וולף News-1 13/03/2009

אורמת, דור-אלון, שפיר והחברה לישראל יתמודדו במכרז תחנות הכוח הסולאריות
מאת: אבי בר-אלי - דה-מרקר
"ועדת המכרזים הבין-משרדית הגמישה את תנאי הסף למכרז, והמועמדים לא יידרשו להוכיח ניסיון באספקה או בהפעלה של פאנלים סולאריים. לפי תנאי המכרז המעודכנים, גם חברות בעלות ניסיון בהפעלה ובתחזוקה של תחנה קונבנציונלית (גז או פחם) יוכלו להתמודד על הקמת התחנות. שינוי זה נועד לאפשר לחברות הישראליות להשתתף במכרז"

שיטת השקשוקה