6.10.2009

הפגנת 350 בים המלח 24/10

ארגון 350 העולמי קורא ליצור ארועים מסביב לעולם בדרישה להחלטה של מדינות העולם להביא את רכוז ה-CO2 לרמה של 350ppm.

המספר 350 מגיע ממאמר של ג'ים הנסן ושותפיו Hansen at al שניסה להעריך מהי הרמה המקסימלית של CO2 אשר תשאיר את העולם במצב דומה למצבו מאז היות האדם הראשון כל בני האדם (מאז ההומו הביליס Homo habilis ) בעולם שהכיל קרח באנטארקטיקה ובגרנלנד. 350 נועד למנוע מצב של אין קרח בשום מקום תנינים ואקלים טרופי באזור הארקטי ושלא נדע מה יהיה האקלים בארץ. בתרשים השנתות מציינות מליוניי שנה, כל הפרהיסטוריה האנושית מתחילה במקום שבו החץ שמסומן ב-C נוגע בקו השחור. ההיסטוריה נמשכת כעובי של הקו. הצד האדום זה המצב שאליו אנו ממש לא רוצים להגיע. בנקודה A נוצרה כיפת הקרח של אנטארקטיקה.

מקור: Target Atmospheric CO2: Where Should Humanity Aim? - Hansen et al 2008
השיקולים להערכה של 350 לא כל כך פשוטים והבעיה העיקרית להעריך מה בכלל היה מצב העולם לפני עשרות מליוני שנים בעצם התשובה של המאמר היא 450±100ippm כך שיתכן שאפשר להגיע ל 450 אבל אם טעינו.. ויש כמה שיקולים טובים לטענה שיתכן שגם 350 זה יותר מידי. הממוצע של 2008 היה 385.34ppm אבל זה לא אומר שהלך עלינו מכוון שלוקח זמן רב למערכות של כדור הארץ להגיע לשיווי משקל עדיין יש לנו אפשרות לעצור להפחית פליטות ואולי קצת להציא פחמן מהאטמוספרה ע"י גידול עצים וצמחים נוספים קצת יבלע באופן טבעי והעולם לא יגיע לקטסטרופה שהמבול ומילחמות העולם יראו זניחים על ידה.

מצורף המכתב של ידידי כדור הארץ
יתקימו ארועים נוספים בתל אביב ובמקומות נוספים
לפרטים

מפת ארועי 350 בעולם
על הארוע בים המלח
הדף ב-350.org
דף הבית של 350.org





הצטרפו לידידי כדור הארץ מזה"ת ו-350.org בדרישה לפעולה מיידית להפחת פליטות גזי חממה על מנת למנוע התגברות משבר האקלים, והתדרדרותו לתנאים הרסניים לחלק גדול מהאנושות.
טובי מדעני האקלים בעולם הגדירו את ריכוז CO2 של 350 חלקים למיליון באטמוספירה כרף הבטוח העליון המאפשר יציבות אקלימית.

ב – 24 לאוקטובר, פעילים וחברי קהילות בישראל, ירדן ופלשתין יתכנסו על חופיו הנסוגים של ים המלח על מנת למקד את תשומת הלב בארץ והעולם לפנינת הטבע ומורשת עולמית הנמצאת בסכנה חמורה; ולהצטרף לקול המשותף לאזרחים מסביב לעולם הדורשים מהממשלות לאמץ מדיניות פרו-אקטיבית, מיידית וצודקת להפחתת הפליטות, ולפתרון המשבר.

מתי: שבת 24/10 12:00
אטובוסים ייצאו מתל אביב (רכבת מרכז) בשעה 9:00 בבוקר ומירושליים (בנייני האומה) בשעה 10:15.

איפה : חוף עין גדי הפתוח – (ליד תחנת הדלק).

למידע נוסף ולהירשמה כנסו ל: HYPERLINK "http://www.facebook.com/FOEME" http://www.facebook.com/FOEME או צרו קשר עם HYPERLINK "mailto:rachel@foeme.org" rachel@foeme.org.


Join Friends of the Earth Middle East (FoEME) and 350.org in demanding strong, science-based solutions to global warming!
The world’s best climate scientists have identified 350 parts per million as the safe upper limit for CO2 in our atmosphere. On October 24, activists and community members from Israel, Jordan, and Palestine will gather on the receding shores of the Dead Sea to celebrate our shared environmental heritage and to join a chorus of voices around the globe demanding a solution to the climate crisis.
WHEN: Saturday, October 24 at 12 pm
Buses will leave from Tel Aviv (Arlozorov Station) at 9 am and Jerusalem (Binyanei Ha'uma) at 10:15 am

מקור
Target Atmospheric CO2: Where Should Humanity Aim? - Hansen et al -The Open Atmospheric Science Journal, 2008