2.3.2010

תגובות נוספות בנושא גבי אביטל "הידען" ובלוגים

כבר הזכרתי את שמואל חן מהבלוג הפילוסוף הבודד בלוג על אתיקה סביבתית יהודית, קיימות, אקטואליה פוליטית פילוסופיה ועוד. כשמואל חוזר לגבי בפוסט
"כל כך הרבה אפשר עוד לכתוב על הגישה של ד"ר אביטל. אני אישית חושש מאד שהוא אינו מבין מהו מדע, הוא אינו מבין מהי יהדות, הוא אינו מבין את הקשר העמוק שבין חיינו היהודיים לבין המחויבות הסביבתית שצריכה להיות לכל אחד על פני האדמה הזו. והצרה הכי גדולה היא שהוא מכוון את מדיניות החינוך של ילדינו.
כשנבחרה ממשלת נתניהו בכיתי עמוק מאד בתוך ליבי. עכשיו, אני יודע מדוע."

אתר הידען הקדיש 3 כתבות לגבי אביטל
אבי בליזובסקי משוחח עם פרופ' יואל רק מומחה בעל שם עולמי להתפתחות האדם.
אבי בליזובסקי,‏ יום ראשון, 21 בפברואר 2010
אומר פרופ' יואל רק, מומחה לאנטומיה ולאבולוציה של האדם באוני' ת"א על עמדותיו של המדען הראשי במשרד החינוך לפיהם האבולוציה היא דת. "אנו הולכים ומובסים". הוסיף

"בצורה פורמלית כל מה שאנחנו עושים כמדענים זה נסיונות נואשים להפריך את התיאוריה הזו וככל שאנחנו מובסים במשימה הזו אנחנו פשוט רוחשים לתיאוריה יותר ויותר כבוד. לקרוא לזה דת? אני לא מבין איך הוא קורא לעצמו מדען או איך הוא מכתיר את עצמו בתואר. מדען. האיש כנראה לא מבין מהי תיאוריה מדעית ומהי דת ומבלבל את שני הדברים הללו".
טענותיו לגבי אבולוציה זו פשוט שטות גמורה. זו עובדה מוכחת עד כמה שעובדות במדעים יכולות להיות מוכחות. עוד לקרוא לאבולוציה דת, זו פשוט ממש בדיחה." .

כיצד נראים היום ספרי הלימוד?
"האמת היא שמעקרון חשוב וכולל כל כך כתופעה מדעית, יש התעלמות כמעט טוטאלית ממנו בספרי הלימוד. אפשר לדבר עם היחלדים על בעיות מסובכות במתמטיקה ואפילו על פיזיקה. הבעיה מתחילה לכאוב לאותם אנשים כאשר יש התנגשות בצורה כל כך מובהקת בין מה שכתוב בתנך ומה מה שהם התחנכו לבין מה שהעובדות אומרות. אין מקום יותר בולט ומובהק מזה מאשר למשל העניין של מוצא האדם."
"נאמר שאני והמדען הראשי של משרד החינוך ניקרא לתוכנית טלוויזיה, זה כאילו הסטוריון שמתווכח עם מכחיש שואה. אתה נותן למכחיש במה, אתה מרגיש גיכוך ובושה בכלל במעמד הזה והוא מבחינתו משיג הישג גדול בזה שמעלים את טענותיו לאותה רמה."


דר. אסף רוזנטל,‏ יום שני, 22 בפברואר 2010
מסתבר כי ד"ר אביטל הוא "מומחה" להכל, שכן אחרת אי אפשר להבין את התיחסותו להתחממות העולמית ולאבולוציה? * ד"ר אסף רוזנטל כאיש שמורות טבע מבין גם באבולוציה וגם בהתחממות כדור הארץ וקשה לו להבין כיצד מחייבים את ילדינו להיות בורים.
"בהמשך מסתבר כי ד"ר אביטל הוא "מומחה" להכל, שכן אחרת אי אפשר להבין את התיחסותו להתחממות העולמית ולאבולוציה?
התיחסות שעל פיה אלה בעצם נושאים שאינם קימים, אמנם אין הוא אומר זאת במפורש אבל מדבריו ניתן להבין כי לדעתו, התחממות עולמית … יוק, אבולוציה … בחסות בורא עליון אכן דברי "חכמה".
כשדברים דומים נאמרים ע"י כומר נוצרי או רב לבוש שימלה ניתן לשמוע, לנוד בראש ולעבור לסדר היום, אבל כשהדברים נאמרים ע"י "מדען ראשי במשרד החינוך" … יש מקום לבהלה.
נכון, כבר זמן רב יש בינינו זרמים שמתקרבים להלך ה"מחשבה" של האייטולות, ..."
"אסור לנו לשכוח שקיים בארץ חוק חינוך חובה, ומספיק יש פטורים לחרדים מלימודי הליבה, האם גם את החילונים צריך כעת לפתור מליבת שניים מהמדעים החשובים ביותר?
לכן על שר החינוך לנטרל את ה"מדען" לפני שיגרום לנזק בלתי הפיך."

המאמר המבדר ביותר הוא מפרי עטו של רועי צזנה שכבר צוטט בהקשר ל"מדען" ליסנקו על ליסנקו
יום שלישי, 23 בפברואר 2010
רועי צזנה מנסה לשחזר את השתלשלות העניינים שהובילה להתבטאויות של הבכיר במשרד החינוך נגד שני נושאים שבקונצנזוס – התחממות כדור הארץ והאבולוציה

הכל התחיל באחד הערבים, עת ישב אחד הבכירים במשרד החינוך עם בנו הבכור, ושמע ממנו אודות דברי תועבה וטומאה אשר הועברו בשיעור הפיזיקה של אותו יום בבית הספר. עיניו של הילד היו פעורות לרווחה עת גולל את דבר המאורע הקשה.
"המורה אמר לנו שכדור הארץ עגול!" התייפח הינוקא ללא מעצורים. טפח אביו על שכמו באהדה וסידר את כיפתו, אך עיניו רשפו אש. כבר בבוקר
המחרת נפתח משפטו של המורה הסורר.
"האם אתה מודה שלימדת שכדור הארץ הוא עגול?" שאל הבכיר באיום.
"כן," הודה המורה בבושת פנים, "הוא לא?"
"זאת לא הנקודה!" הרעים הבכיר בקולו, והתמתן קמעא. "ראה נא," הטעים בניחותא, "הרי לא כולם בקהילה המדעית מסכימים שכדור הארץ הוא עגול, לא כך הוא?" והצביע על דיוקנו של ארכימדס שעל הקיר. "אבל הוא מת כבר לפני אלפיי…" ניסה המורה לענות. "גם זאת לא הנקודה!" רתח הבכיר, ושלח את המורה לפנסיה מוקדמת ללא הטבות.
לא עבר שבוע, וחזר בנו של הבכיר אל הבית כשדמעות בעיניו. "המורה לאקולוגיה סיפרה לנו שכדור הארץ מתחמם!" ייבב בחיק אביו. עם אור בוקר, מצאה את עצמה המורה בדוכן הנאשמים. (המשך באתר הידען)


אורית כהן, מורה מירושלים, מגיבה לדבריו של המדען הראשי במשרד החינוך במכתב חריף לשר גדעון סער

עבודה שחורה מכתבים ב 22.02.10

"בל נשכח כי במקורותינו נאמר: "ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן וכל מה שבראתי – בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך" (מדרש קהלת רבה ז').
האם מר אביטל שכח את תפקידו של האדם בגן העדן אותו ברא האל?
על פי אותו היגיון תמוה של דבריו, אפשר גם לומר, כי אנו יכולים להתחיל לעבור ברמזור אדום, או לוותר על צה"ל – שהרי "הכל בידי השם".
אמונה כזו היא מנוגדת להיגיון הבסיסי של היהדות – המצווה עלינו "ושמרתם לנפשותיכם". מקובל גם הביטוי "הכל צפוי, והרשות נתונה". המציין, שלאדם יש בחירה. האל מבטיח לשמור עלינו – אך רק בתנאי שאנו נשמור על עצמנו.
אדם המחזיק בדעות חשוכות אלה, לא ראוי להחזיק בתפקיד חשוב זה.
בכבוד רב,
אורית כהן
מורה בתיכון
ירושלים

אברמלה מורה, מחנך מנהל תיכון וחוקר חינוך
"מדוע בעצם לא ימונה אדם בעל השקפות דומות, לאלה של ד"ר אביטל, גם לתפקיד המפמ"ר/ית של הביולוגיה במשרד החינוך? אם המדען הבכיר של המשרד מציג עמדות כאלה, מדוע לא "אזובי הקיר"? אם המדען הראשי נוטל לעצמו חירות לומר דברים המנוגדים לספרי הלמוד, מה ימנע מן התלמידים להתריס מול מורותיהם/מוריהם – זה לא כך! (גם את זה) אתם לא יודעים; המדען הראשי אמר! ומה יאמר המורה בתגובה? התלמיד אכן צודק: כך אמר לכולנו המדען הראשי. עכשיו מה – אני המורה אצא במפורש כנגד עמדתו? מחר יקראו אותי לסדר... בלבול על בלבול."

חלק מהבלוגרים לא ממש דיפלומטיים ביחסם לאביטל

אביב רון,Mnews 28/02/2010
"המדען הראשי של משרד החינוך" שואף להכניס לבתי הספר "תיאוריה בראיתנית" כמשקל נגד ללימודי האבולוציה. עד שיורחק מתפקידו - התבונה הולכת ומתרחקת מבתי הספר
השנה לא צריך להתחפש. המדינה כולה הולבשה בתחפושת של ימי הביניים ואתם פטורים מטרחת המסיכות. את הג'סטה המפוקפקת הזו עשה למדינת ישראל לא אחר מאשר "המדען הראשי של משרד החינוך", אחד ד"ר גבי אביטל.

הבלוג של ענתר - תפוז בלוגים -23 בפברואר 2010,


אמונה – להחזיק בדבר מה כאמת ללא צורך בהוכחה (מדעית, נסיונית). לעתים אף למרות קיומן של תצפיות המפריכות את אותה אמונה.

מדע – ביסוס הידע על תצפיות וניסיונות. הידע לעולם נתון לאפשרות הפרכה: אם יובא ממצא (ניסיון, תצפית) הסותר את התאוריה המדעית (הידע) יעדכנו המדענים את התאוריה. אין בכך פחיתות כבוד. זו השיטה. האם המדע עובד? בודאי, יעיד כל מי שטס במטוס, השתמש במחשב או בפלאפון, נזקק לתרופה מודרנית או לניתוח, או לדימות (טומוגרפיה וכדומה) בבית חולים. תורת האבולוציה היא חלק יסודי במדע של המין האנושי מזה 150 שנים, וטרם נמצא ולו ממצא מפריך אחד.
Obsessed With Reality 2.0
By freidenker24
כן, הוא פשוט אידיוט.
ובכן, באמת שיש לי דברים יותר טובים לעשות מלכתוב פוסטים זועפים על מפגרים בעלי סמכות, אבל הכתבה הזו פשוט העלתה לי ת’סעיף.
אז מה שהולך להיות בפוסט הזה זה פיסקינג קלאסי, אני פשוט הולך לצטט את ד”ר גבי אביטל, ולהתייחס לכל אמרת שפר שלו באופן פרטני. מי מחמשת האנשים שיקראו את הפוסט שאכפת להם מדברים כמו “האמת”, “המציאות” ו”מדע” עשויים להזדהות.

Danniell - cafe.themarker 22/2/10
"כיצד אחד שאין לא מושג מהו ההבדל התהומי בין מדע לאגדות "אמוניות" יכול להתמנות למדען הראשי של משרד החינוך במדינה מודרנית בשנת 2010? "

לב חזיר ולב אדם
יהודית אוריין: "כל יום רביעי" 23/02/2010

האיש הזה השקיע מאמצים רבים למען הליכוד ואכן היה ראוי להיבחר לכנסת או להתמנות למנכ"ל הנתב"ג, או לראש פקחי הטיסה, שכן אלה החומרים שהוא בקיא בהם. ד"ר גבי אביטל (לא פרופ') הוא מרצה לאווירודינמיקה ובזה מסתיים הרומן שלו עם המדעים.
אבל הד"ר אביטל נתמנה על ידי שר החינוך, גדעון סער, לתפקיד המדען הראשי של משרד החינוך ובקפיצה אחת הסיג אותנו לאחור בכמעט מאה שנה לימי "משפט הקופים" (1925) משפט שבו הותקף באיזה מדינה אוונגליסטית בארצות הברית מורה שנועז ללמד על הדרוויניזם בכיתה. בקצב הזה עוד נחרים את גליליאו גליליי על תורתו ההליוצנטרית והשמש תחזור להקיף את כדור הארץ.

יש עוד רבים וטובים אבל יש עוד דברים בחיים חוץ ממדען ראשי שאינו מבין מה זה מדע