24.5.2010

דיון בכנסת ועוד תגובות למדען הראשי


Failures of the Deepwater Horizon Semi-Submersible Drilling Unit Statement of Robert Bea דוח בילתי תלוי לסיבה לאסון


תקציר של דוח המתאר כיצד הזנחה והחלטות שגויות הביאו לאסון טביעת אסדת הקידוח ופריצת הנפט / כתם הנפט במפרץ מקסיקו.


ראיון עם כותב הדוח פרופ' רוברט בי נמצא בחלקי 2 של הפוסט הקודם

"האסון היה ניתן למניעה אם היו נצמדים להנחיות. חלק מההנחיות מיושמות בכול העולם. הרשות המבקרת התעלמה מנחיות של ארצות הברית אשר יכלו ללמנוע את המקרה. המידע המצוי בידי מצביע ש-bp והשרות לניהול מחצבים מקומיים (MMS) כשלו בהערכה וניהול של סכונים באופן יהיר. התוצאה נזק חמור למשאבים ולסביבה הציבורית"


7 שלבים בדרך לכשלון 

  • תכנון באר שגוי
  • תכנון ביטון שגוי improper cement design 
  • אבטחת אכות מוטעה - חסר רישום של ביטון פיקוח כולל בלתי יעיל
  • קבלת החלטות גרועה - הוצאת מחסום לחץ - החלפת בוץ הקידוח במיי ים בעומק של 2.4 ק"מ מפני הים [משקל סגולי נמוך / צפיפות נמוכה של מיי ים  ביחס לבוץ קידוח ולכן לחץ נמוך בתחתית הבאר אשר אפשר לגז לפרוץ ]
  • אובדן עירנות סביבתית - סימני הזהרה מוקדמים לא ניתגלו, פוענחו או תוקנו ( פריצות חוזרות וגדולות של גז [gas kicks] אבדן כלי קידוח [בתוך הבאר], כולל עדויות לנזק למונע ההתפרצות BOP , בעיות בקדיחה בביטון, אבדן בוץ קידוח, שינויי במישקל המקדח [ drill string שנובע משינויי הצפיפות של בוץ הקידוח כתוצאה מחדירת גז למשל ], נהלי תיפעול לא תקינים - פנוי בוץ הקידוח לפני הזמן (החומר המכביד לא נמצא בזמן קריטי)
  • טעויות בתכנון ותחזוקה של קוו ההגנה האחרון כולל מנגנון החיתוך shear rams of the Blow Out  Preventer -BOP.   

UNIVERSITY OF CALIFORNIA‭, ‬BERKELEY

CENTER FOR CATASTROPHIC RISK MANAGEMENT
DEPARTMENT OF CIVIL‭ ‬&‭ ‬ENVIRONMENTAL ENGINEERING

May 20‭, ‬2010


The following are preliminary insights into the failures of the Deepwater Horizon Drilling Unit on and after
April 20‭, ‬2010‭. ‬The insights are based upon more than 400‭ ‬hours of analyses of currently available data
provided by approximately 50‭ ‬informants‭.‬

Statement of Robert Bea‭, ‬Professor‭, ‬UC Berkeley Department of Civil and Environmental Engineering




Based upon the evidence I have been able to gather‭, ‬develop and analyze‭, ‬this disaster was preventable had
existing progressive guidelines and practices been followed‭. ‬Some of these guidelines are implemented
internationally where the same industry players‭, ‬including BP PLC‭, ‬operate‭. ‬Moreover‭, ‬other existing U.S‭.‬
guidelines that were simply waived by the responsible regulatory authority could have prevented this incident‭.‬
The information available to me so far indicates that BP PLC and the Department of Interior's Minerals
Management Service‭ (‬MMS‭) ‬failed to properly assess and manage the natural hazards in a prudent manner‭.‬
Consequently‭, ‬the public‭, ‬resources and environment were and are being severely punished‭.‬




עידכונים ממפרץ מקסיקו בנושא כתם הנפט / דליפת הנפט רכוז מתעדכן ברציפות


רכוז מידע, פידים טויטים ורססים בנושא פריצת הנפט / כתם הנפט במפרץ מקסיקו ליד לואיזיאנה ושפך המיסיסיפי בארצות הברית
 לאחר טביעת אסדת הקידוח דיפווטר הוריזון של טרנסאושן שקדחה באר לגילוי נפט עבור חברת בי פי bp לשעבר בריטיש פטרוליום 


עוד כמה נושאים שלא טופלו בנושא פריצת הנפט במפרץ מקסיקו

כמה נפט פורץ ההערכות נעות ביין 5000 ל-100,000חביות ליום חוקר העוסק במעשנות שחורות מדבר על 50,000 חביות ליום.
מצטרפים לנושא הקודם הדיוחים על כמויות גדולות של נפט אשר נמצעות בקרקעית הים ובעומקים שונים.
השימוע בסנאט שבו כל אחת מהחברות הקשורות הטילה את האשמה הלאה גם הוא ראוי לעיון
החומר שמשמש לפיזור הנפט בים גם עלה לכותרות רעיל? יעיל? הטוב ביותר מסוגו או פשוט מגיע מהחברה שדאגה לרפד את ההנהלה באנשי תעשיית הנפט
לקראת אמצע השבוע הבא אמור להתבצע הנסיון של חסימת הבאר דרך ה-BOP אם הנסיון יצליח אזי נתן לראות את תחילת סוף הפרשה

CBS הדקות האחרונות על גשר הפיקוד ראיון עם בתוכנית 60 דקות של

התוכנית 60 דקות של CBS מציעה את הגירסה המשודרת שמכילה הסברים ופרוט לגבי שתי תקלות ב-BOP האחת פגיעה בשוגג באחד מאטמים העשוי גומי עקב הרמת המקדח כאשר היה סגור ווהשניה בעיות באחד משתי יחידות הביקורת. בחלק השני אזכור לשתי תקלות נוספות אובדן לחץ הדראולי ומצברים חלשים. במשך מסתבר שהאחראי על הקידוח מחברת bp דחף לשיטת פעולה שהוציאה את בוץ הקידוח (שמישקלו עשויי היה למנוע את פריצת הגז לפני סיום האטימה בבטון) בדיקות לחץ שעשיות היו לגלות את הבעיה בזמן עלולות היו להכשל עקב הפגיעה באטם הגומי כמובן שהפגיעה לא הוסיפה לסיכוייו לעצור את ההתפרצות.

ראיון נקי עם Mike Williams מייק וויליאמס הממונה על האלקטרוניקה באסדה שמתאר את הדקות האחרונות על גשר ה-Deepwater Horizon Horizon

דס