16.6.2011

ברבי קטלנית בדיזנגוף סנטר בת"א Barbie's rainforest destruction habit REVEALED!

ברבי קטלנית בדיזנגוף סנטר בת"א

ביום ראשון, ה-12.6, קיימו פעילי גרינפיס מיצג מרהיב מול חנות הצעצועים "טויס אר אס" בדיזנגוף סנטר בתל- אביב.

הפעילות, לבושות כמו הבובה הכי מפורסמת בעולם - ברבי, אוחזות במסור שרשרת ורוד, מחו על כך שיצרנית הבובה,  חברת "מטאל" אחראית על הרס יערות הגשם באינדוניזה.


בנוסף לפעילות הוורודות, היו גם פעילים שהיו לבושים כמו קן, בן הזוג של ברבי. הם עמדו לצד פוסטר ענק שבו הצהיר קן כי הוא נפרד מבת זוגו: "ברבי, זה נגמר. אני לא יוצא עם
נשים שהורסות את יערות הגשם".


הפעילים נכנסו לחנות הצעצועים כדי להצטלם עם מוצרי החברה, שם נתקלו בעובדי המקום אשר כעסו וגירשו את הצלמים. הפעילים פונו מהמקום על-ידי מאבטחי הקניון, לאחר שעובדי החנות הזעיקו אותם.




אינדוניזה היא מדינה שהתברכה בשטחים עצומים של יערות גשם עתיקים. יערות אלו הולכים ומתדלדלים מדי דקה. המספרים מדברים על גודל של כ-2 מגרשי כדורגל מדי כל 5 דקות. מעבר לחשיבות האקולוגית של יערות אלו לאיזון כדור הארץ ולהורדת הטמרפרטורות, יערות אלו מהווים גם את בתי הגידול הבלעדיים של חיות נדירות בסכנת הכחדה מיידית, כמו הטיגיריס הסומאטרי וקופי האורנגאוטנג.
הרס מסיבי זה של היערות מביא אותם לכדי מחסור חמור במזון,  מים ומחסה, מה שהופך אותם חשופים יותר לציד בלתי חוקי והתעללות.



"אני גדלתי על ברבי", אמרה הבוקר מור לוי, פעילת הארגון אשר השתתפה במיצג, "אבל היום כשאני מבינה מה המחיר הכבד של אותה בובה סתמית, אני יודעת מה אני צריכה לעשות. פעילות זו נועדה להפעיל לחץ על יצרני הצעצעוים בעולם ועל 'מטאל' בפרט, כדי לגרום להם לשנות דבר כה בסיסי בשרשרת היצור שלהם.
הרס יערות גשם אינו משחק ילדים. בשביל אריזת נייר חד פעמית, אין שום סיבה להרוס עצים עתיקים. מה רע בנייר ממוחזר?".

ארגון גרינפיס בכל העולם נאבק בימים האחרונים ביצרנית ברבי על מנת לגרום לה לשנות את מדיניותה בכל הנוגע להרס יערות. גרינפיס בישראל קורא לכולם להצטרף למאמץ הבינלאומי, להיכנס ללינק למטה ולדרוש מהיבואן הישראלי, סקאל, להעביר את המסר ליצרנית של ברבי.

להצטרפות למאבק בקליק אחד בלבד:

קרדיט צילום: אייל מורג





----------
מסע פרסום זה בעקבות המחאה המוצלחת מול נסטלה בנושא שימוש בשמן דקלים אשר גדלים על יער גשם מבורא 







נסטלה נכנעה 


Feature story - May 17, 2010

A big 'Thank You!' to the hundreds of thousands of you who supported our two-month Kit Kat campaign by e-mailing Nestlé, calling them, or spreading the campaign message via your Facebook, Twitter and other social media profiles. This morning, Nestlé finally announced a break for the orang-utan - as well as Indonesian rainforests and peatlands - by committing to stop using products that come from rainforest destruction.



May 17, 2010


ישראל — נסטלה, ענקית המזון והמשקאות העולמית הצהירה לפני זמן קצר כי לא תשתמש יותר במוצרים שעל מנת ליצרם מבוערים יערות הגשם



ההחלטה שהתקבלה היום הינה תוצר ישיר של קמפיין בן חודשיים שהשיק ארגון גרינפיס נגד חברת נסטלה. הקמפיין חשף את הקשר הישיר בין חטיף הקיט קאט שמייצרת החברה תוך שימוש בשמן דקלים לבין הרס יערות הגשם. הקמפיין שם דגש על התוצאות ההרסניות שנובעות מביעור היערות, ביניהם הבאת זן קופי האורנגאוטן לסף הכחדה.



ואת ההזדמנות להזכיר את הדישה של גרינפיס מפיסבוק לעבור לאנרגיות מתחדשות בחוות השרתים

September 08, 2010
ישראל — בינואר האחרון נדהנו מהכר
זתה של פייסבוק כי בכוונתה לבנות חוות שרתים המופעלת על ידי אנרגיה פחמית בפריינוויל שבאורגון. בתגובה, הקמנו קבוצה באתר על מנת שתבקש מהחברה לא להשתמש באנרגיה מזהמת כדי להפעיל את הפרופילים שלנו.






תגובה 1: