1.12.2011

עצומה של גרינפיס נגד הפקת פצליי השמן בשפלת יהודה oil-shame.org

הרעיון לחמם כמאה מטר של סלע בכול האזור שבין עמק האלה לבית גוברין לטמפ' של 200-300 מעלות יגרום לפליטה רבה של גזיי חממה ולכן בלוג זה מתנגד לרעיון. ביחוד שאת הגז מליויתן ניתן להפוך  לדלק נוזלי לשימוש ב: מכוניות, מטוסים, לתעשיה פטרוכימית ולאגירה כגיבויי למיקרה של תקלה באספקת הגז. כמובן באותה ההזדמנות אנחנו עלולים לקבל צרות נוספות כמו זהום אויר…
לכן אתם מוזמנים לחתום על העצומה של גרינפיס
מכוון שלא סידרתי את הדף כדיי לחתום על העצומה יש ללחוץ על סימן השאלה / Submit Query מתחת לשורה אני מעוניין לקבל עדכונים מגרינפיס


א
עוצרים את הניסוי!





פצלי שמן הם סלעים הנמצאים בעומק האדמה. יש בהם חומר אורגני שמימנו ניתן להפיק אנרגיה – כלומר דלקים וגז. שיטת ההפקה מסוכנת ועד היום לא הצליחה בשום מקום בעולם.
עוזי לנדאו שר התשתיות איפשר עד כו לחברה פרטית לבצע ניסיון הפקה של דלקים מפצלי שמן. הניסוי כולל חימום בעומק האדמה עד לטמפרטורות של 350 מעלות במשך שנים. הפרויקט מקבל גיבוי מלא של משרד התשתיות שנתן פטור מהליכי תכנון ובניה. כלומר הפרויקט יתנהל ללא בקרה ופיקוח בשקיפות ובאחריות של כל הגורמים הממשלתיים והציבוריים לגבי ההשלכות והסכנות האפשריות מהניסוי.

בין הסכנות:



פצלי השמן נמצאים מעל אחד ממאגרי מי השתייה המרכזיים, המספקים מי שתיה ל כ - 40% מאוכלוסיית ישראל. אם כתוצאה מהליך ההפקה יזלגו מזהמים לשכבת מי התהום קיימת סכנה שייגרם זיהום חמור לאחד ממקורות מי השתייה העיקריים שלנו, השווה כמעט לגודלה של הכנרת.
חימום תת הקרקע בהפקה המסחרית צורך כמויות אנרגיה עצומות השוות לכמות החשמל אותה מייצרת תחנת כוח גדולה רק בשביל הפרויקט.
מה אנחנו דורשים?
  • גרינפיס דורש שלא יסתירו מהציבור את העובדות וששלב הניסוי (פיילוט) יחויב בהליך תכנוני שקוף תחת בקרה של כל גורמי הפיקוח הרלוונטיים.
  • גרינפיס סבור שניסוי הפקת נפט מפצלי שמן הוא ניסוי חסר אחריות אשר מסכן משאבי טבע רבים מידי ולכן אסור שיתקיים.
  • גרינפיס קורא להפנות משאבים לאומיים לפיתוח ויישום של מקורות אנרגיה נקיים וברי קיימא. כמו כן, עלינו להפסיק את התלות שלנו בנפט ומקורות אנרגיה פוסיילים ומזהמים.
ממי?
  • אנחנו קוראים לשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, להתערב ולקחת אחריות מיידית על תהליך האישור של הפיילוט הניסיוני.
  • אנחנו דורשים מרשות המים לצאת בהצהרה ברורה כנגד הפרויקט המסוכן
  • אנחנו דורשים משר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו, להשקיע מאמצים אמיתיים בפיתוח ויישום של אנרגיות נקיות ומתחדשות ולשים קיץ להתמכרות שלנו לנפט, פחם ושאר דלקים מזהמים.
___________________________________________________________


כמובן בלי הפגנה קטנה אי אפשר אז 






עשרה פעילי גרינפיס שיבשו ביום ב', את מושב הפתיחה של ועידת האנרגיה שנערכה היום בכפר המכבייה ברמת גן. מחוץ לאולם חילקו הפעילים, כשהם מחופשים לבקבוקי מים ענקיים, עלוני מידע בנושא פצלי השמן לבאי הכנס. פעילי גרינפיס התפרצו לדברי שר התשתיות לשעבר אפי איתם, כיום יו"ר חברת אנרגיה אשר עומדת מאחורי ניסוי פצלי השמן.

הפעילים הניפו כרזה עם הסיסמא: "ניסוי פצלי השמן מסוכן לנו". פעילת הארגון דפנה ברנקל, פנתה בשאלה לשר התשתיות לשעבר: "מדוע אין בתהליך שקיפות? וכיצד מתיישב הניסוי הזה עם המדיניות לצמצום פליטות גזי החממה של ישראל?"

עזרו לעצור את הניסוי המסוכן הכנסו לאתר וחתמו על העצומה: 

^^ אחריי שתחתמו על העצומה למעלה (ללחוץ על ?/  Submit Query ) יפתח הדף של האתר.


אתר ההפקה הנסיונית נפט של חברת  Israel Energy Initiatives IEI בחבל עדולם השפלה
רב–שיח בנושא הפקת אנרגיה מפצלי שמן בחבל עדולם - אקולוגיה וסביבה

משה שירב–שורץ, אורית סקוטלסקי, יובל ברטוב, יהושע שקדי, שחר דולב, יעקב מימרן
מאי 2010, גליון 2, (עמ' 75-65)



אתר הרשת של 
 חברת  Israel Energy Initiatives IEI 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה