28.11.2011

עוד סקנדל שלא היה בעקבות גבי אביטל ב-nrg מעריב Curry Muller & The Daily Mail

גבי אביטל כתב מאמר ב-nrg מעריב שבו מספר נושאים
הראשון טענה שאין יכולת לתת תחזית עונתית לכמות הגשם ברמת אמינות סבירה. לא בדקתי את התחזיות העונתיות לאורך זמן אבל לא מאוד אופתע אם אכן דעתו ש " האם ההיסטוריה ידועה באמת בצורה כזו שניתן לנבא תהליכים כה מסובכים ומורכבים ובמיוחד באיזור כמו שלנו, אזור על קו הגבול הלא יציב של מזג אוויר? ספק גדול" קרובה למציאות. לאמיתו של דבר גם בשרות המטאורולוגי מודעים לכך 
" מחובתנו לחזור ולהדגיש, כבכל שנה, כי רמת הדיוק של התחזית העונתית של השרות המטאורולוגי, כמו גם של מרכזי חיזוי אחרים, היא עדיין נמוכה יחסית." התחזית העונתית למשקעי מרכז עונת החורף 2011-2012  יואב לוי ומלינה דיין במצגת המקושרת מנסים המציגים להסביר מהי התחזית ומהי רמת הדיוק. והם עושים את המעשה הנכון להזהיר אותנו שלא נחשוב שמנה יפה של גשם בתחילת העונה משמעה שאפשר להרגע ממצוקת המים.
אבל את טענתו של אביטל "לא, אינני בא בטענה אל אנשי השירות המטאורולוגי" נשמעת לי חשודה לאחר שבפסקה קודמת הוא מזכיר "שאלות של מוסר ותהליכי רמייה." ומשווה את החזאים לאיצטגנינים (אסטרולוגים). ושוב עולה השאלה למה אדם נעים הליכות במפגש אישי משתלח במדענים חזאים ….  כאשר הוא נמצא ליד המקלדת.

לאחר מכן גבי אביטל טוען שכיום משתמשים במזוט במקום בפחם בגלל מדעני אקלים ירוקים. ההחלטה היחידה שנעשתה אולי בלחץ הירוקים היתה לעצור את בניית התחנה/יחידה הפחמית הנוספת באשקלון. התחנה הזאת לא היתה פועלת היום ולו רק משום זמן הבניה של התחנה. חלק גדול מההתנגדות לתחנה נבע מחשש של זהום האויר. זאת היתה הטענה של עיריית  אשקלון והמועצות האזוריות הסמוכות וסביר שקולם השפיע יותר מאשר מגמה ירוקה או גרינפיס.
בכל מקרה מדובר בשנה שנתיים במקרה הרע של שימוש בסולר דבר שאינו מצדיק בניה של תחנה פחמית או אחרת. 

החלק המעניין במאמר של גבי אביטל הוא מאמר מהדיילי מייל 
ובו מפיע הטענה שאחת מהמשתתפות בפרויקט ג'ודית קורי טוענת שריצ'רד מולר מפרויקט BEST מסתיר את את הירידה בטמפרטורות. כפי שנעשה בתרשים של מקל ההוקי. (מקל ההוקי עבר כמה וכמה בדיקות וועדות בלתי תלויות ושרד אותן בכבוד)

כדי להדגים המאמר מביא את התרשים הבא


נראה מרשים עד אשר רואים את ציר הזמן למעלה 1800-2000 ולמטה 2001-2010
כאשר בתרשים התחתון מופיעה איזה ירידה חשודה בסוף באפריל 2010 שכנראה אינה מיצגת את המציאות. לעומת מרץ (והחודשים שקדמו לו) שחושב בעזרת 14,488 תחנות אפריל ומאי 2010 חושבו בהתמך על 47 תחנות בלבד כולן באנארקטיקה. אם מורידים את אפריל ומאי מקבלים בעשור האחרון עלייה של 0.14°C. שזה 7°C ל-50 שנה דומה לקצב העליה בטמפרטורה ב-50 השנים האחרונות.
האתר מדע סקפטי Skeptical Science מציג את שני הגרפים על אותו הציר