13.1.2012

בהמשך לטענות של אביטל נגד תחזית הגשם של השרות המטאורולוגי

פוסט המשך ל-עוד סקנדל שלא היה בעקבות גבי אביטל ב-nrg מעריב  


לפני פחות מחדשיים בכתבה במעריב התגולל אביטל על השרות המטאורולוגי שטען שיתכן חורף שחון נוסף

"שוב נופלים בפח התחזיות האקלימיות חזאי השרות המטאורולוגי. מה האיץ את דרכם דווקא בשבוע גשום כל-כך לבשר לנו על תחזיות לחורף שלם? אפשר הרי לשוב אל הכותרות המפחידות מלפני שנה פחות חודש אשר דיברו על חורף שחון. התוצאות היו: 91% מכמות המשקעים הממוצעת הרב-שנתית. מי האיש אשר מנחה אותם לעסוק בתחזיות של מזג אוויר כאשר ברור שעיסוק בתחום כל-כך מורכב ואשר מקובלת הדעה שלא ניתן לספק תחזית עם מידת היתכנות גבוהה ליותר מאשר שבוע? "

בינתיים אנו בר ביעיצומו של החורף והריי הסיכום לסוף דצמבר

"כמויות הגשם בדצמבר היו קטנות מהממוצע במידה ניכרת ברוב חלקי הארץ. מיעוט הגשמים ניכר במיוחד בצפון הארץ ובמישור החוף המרכזי. באזורים אלה זהו דצמבר היבש ביותר מאז 1993."

גם הסיכום השנתי מתחילת החורף אשר כולל את נובמר שהיה גשום מעבר לממוצע  נופל מתחת לממוצע רוב הצפון בין 80% ל-60% מהממוצע הרב שנתי לממוצע התקופה המקבילה ואילו המצב בנגב גרוע יותר פחות מ-20% בהר הנגב



בסופו של דבר נאלץ לחכות לסוף החורף כדיי לדעת אם הוא היה גשום. אנשי השרות המטאורולוגי מדגישים את האמינות הנמוכה של התחזית העונתית. בינתיים צריך להנהג כאילו החורף הקרוב יהיה שחון ולקוות שהתחזית תתבדה.


עדכון 15 ינואר 2011
הכמויות כעת דומות לממוצע בצפון ובמרכז. וקטנות בדוןם הארץ. 
"כמויות הגשם המצטברות מתחילת העונה עולות על הממוצע לתקופה המקבילה במישור החוף ובעמק החולה (100%-110%). בגליל, בגולן ובעמק יזרעאל הכמויות קרובות לממוצע. בהרי המרכז הכמויות שירדו מתחילת העונה מגיעות ל-90%-00% מהממוצע הרב שנתי לתקופה המקבילה. בדרום הארץ כמויות הגשם מתחילת העונה קטנות מהממוצע במידה ניכרת."


השירות המטאורולוגי



סקירות אקלימיות בחירת השנה מצד ימין

עם הגשם: אפקט החממה ללא תיאוריה

חזאי השרות המטאורולוגי שוב נופלים בפח התחזיות האקלימיות. אם חקלאי ישראל היו נסמכים על הנתונים הם היו פושטים יד ורגל

גבי אביטל | 20/11/2011