3.4.2012

WMO-2011 לפי דוח ראשוני של הארגון המטאורולוגי העולמי על שינויי האקלים בעשור האחרון ההתחממות הגלובלית מואצת

הודעה לעיתונות של הארגון המטאורולוגי העולמי

החלק המעניין היא ההערכה שקצב ההתחממות גדל בעשורים האחרונים. אין הרבה הפתעות וחלק גדול מוכר לקוראי הבלוג. בסוגריים מרובעים [הערות המתרגם וקישורים לפוסטים קשורים] נוספו התרשימים הקשורים להודעה ומהסיכום השנתי של WMO ותרשים של ממוצע השטח המכוסה בקרח ימי בקוטב הצפוני באוגוסט  - מ-NSIDC. בדוח השנתי מצוין גם החור באוזון הארקטי אשר הגיע לשיא חסר תקדים ולאובדן אוזון דומה לחור האנטארקטי ב-2010 שהיה חלש יחסית. החור באוזון האנארקטי היה "עמוק" ונרחב יותר מהמוצע אבל אופיני לעשור האחרון.

[לאמיתו של דבר לא השתכנעתי מהתרשימים שמשהוא השתנה בתמונה הידועה של התקררות קלה לאחר מלחמת העולם השניה  הפוגה קצרה ולאחר מכן ההתחממות המהירה שממשיכה גם היום ותמשיך גם מחר. וכאשר יגיע האל ניניו נראה שיאיי טמפרטורה חדשים בעולם.]

Press Release No. 943
For use of the information media
Not an official record



WMO annual statement confirms 2011 as 11th warmest on record
Climate change accelerated in 2001-2010, according to preliminary assessment



ג'נבה (GENEVA, 23 MARCH 2012 (WMO - הדוח השנתי על מצב האקלים הגלובלי של ארגון המטרולוגי העולמי אומר ש-2011 היתה השנה ה-11 בדרוג השנים החמות ביותר. מאז תחילת הרישום ב-1850. הוא מאשר ש-2011 היתה השנה החמה ביותר ברשומות שהיתה שנת "לה ניניה" שיש לה השפעה מקררת. הטמפרטרות הממוצעות הגלובליות בשנת 2011  הוערכו ל-0.40° מעל הממוצע השנתי של 14°C בשנים 1961-1990 [עוד על התנודה הדרומית אל ניניו לה ניניה בבלוג וגם הערכה פשוטה על השפעת הלה ניניה על 2011]
הסטיה של הטמפרטורה פני השטח הגלובלית ביחס לשנים (1961-1990) שנים שהחלו בלה ניניה בינונית או חזקה מסומנות בכחול. 

משקעים קיצוניים, רבים מהם קשורים עם אחת מהלה-ניניות החזקות ביותר ב-60 השנה האחרונות, השפיעו משמעותית על העולם.שטפונות משמעותיים התרחשו בכל היבשות, ובאותו הזמן בצורות חמורות פגעו בחלקים של מזרח אפריקה וצפון אמריקה. 
הקרח הימי הארקטי נפל לכמעט שיא שלילי חדש. פעילות הציקלונים הטרופיים (הוריקנים) היתה מתחת לממוצע, אבל ארצות הברית נפגעה מאחת מעונות הטורנדו ההרסניות ביותר ברשומות. 

ממצאים ראשוניים מהדוח שיתפרסם בקרוב על האקלים בעשור  האחרון, מראים ששינויי האקלים הואץ בשנים 2001-2010, אשר היה העשור החם ביותר אשר נרשם מעולם בכל היבשות בעולם. 

הגידול בקצב מאז 1971 היה "יוצא דופן"  לפי ההערכה הראשונית. 
תופעות אטמוספריות כמו לה ניניה גרמו לאפקט מקרר בחלק מהשנים אבל לא עצרו את המגמה השולטת של ההתחממות.

"התמעטות הדרמטית של הקרח הימי הארקטי" היתה אחד מהתופעות הבולטות ביותר של שינויי מצב האקלים בעשור, לפי הממצאים הראשוניים. ממוצע המשקעים העולמי היה השני בגבהו מאז 1901 ונאמר ששטפונות היו דווחו כארוע הקיצון התדיר ביותר. הדוח המלא יפורסם לאחר במהלך השנה לאחר אנליזה נוספת של הנתונים מהמדינות השונות. התקציר לעשור מיועד להגברת ההבנה של האקלים המשתנה שלנו שלנו מפספקטיבה של זמן ארוך יותר ומשלימה את הדוחות השנתיים של הארגון WMO. 

"הדוח הזה מאשר את הממצאים של הדוחות השנתיים הקודמים של WMO ששינויי האקלים קורה כעת ולא הוא לא איום לאיזה עתיד רחוק. העולם מתחמם בגלל הפעילות האנושית וזה  בעל השפעה מרחיקת לכת ויתכן בלתי הפיכה על כדור הארץ, האטמוספירה והאוקינוסים" אמר המזכיר הכללי של WMO מישל ג'ראוד.


הנקודות העיקריות

טמפרטורה