23.4.2012

לקשר בין הנקודות ארוע עולמי נוסף של ארגון 350 Connect the Dots



לקשר בין הנקודות ארוע עולמי נוסף של ארגון 350


היום העולמי של פגעיי האקלים 5/5/2012



מכתב מאת ביל מקקיבן מיסד ארגון 350

מסביב לכול כדור הארץ אנו רואים כעת יותר שטפונות, יותר בצורות, יותר סערות. אנשים מתים, קהילות נחרבות - הפגעים שאנו כבר עדים להם הם ללא תקדים
אבל משום שהכדור הוא כל כך גדול, קשה לרוב האנשים לראות שהכול קשור. לכן, ב-5 למאי, אנו נקשר את נקודות. 
ממונגוליה מוכת הבצורת לתאילנד מוכת השטפונות, מאוסטרליה שנזוקה משריפות [ושיטפונות] לקהילות מההימליה אשר מאוימות ע"י הפשרת הקרחונים, אנו נקיים אספות ונזכיר לכולם את מה שקרה בסביתנו. בכול אחד מהכינוסים האלו מקניה לקנדה, משהו יחזיק … נקודה. נקודה שחורה ענקית על שלט לבן, "נקודה" של אנשים מחזיקים ידיים, מקיפים שדה שבו הגידולים התיבשו, [השריפה הגדולה, נקודה עשויה בד ותמונה מצולמת מלמעלה - הרעיונות שלכם. אנו נשתף את התמונות האלו מסביב לעולם, כדי "לשים פנים אנושיות על שינויי האקלים" (to put a human face on climate change ) - נחזיק מראה של העולם ונכריח אנשים להביט מקרוב בהרס שגורם שינויי האקלים.
כל אחד יכול לקחת חלק ביום הזה. רבים מאיתנו לא גרים בטקסס, בפיליפינים, או באתיופיה - מקומות אשר נפגעו קשות מפיגעיי האקלים. לקהילו הללו, יש דרכים רבות לעמוד בסולידריות עם מי שנמצא בחזית של משבר האקלים: חלק מהאנשים יציגו בקהילתם כיצד לחבר בין הנקודות. אחרים יעשו פרויקטים כדיי להדגים אלו פגעיי אקלים אנו יכולים לצפות אם המשבר לא יטופל. ואחרים יביעו את ההתמרמרות שלנו למדיה המקומית ולפוליטיקאים שנכשלים לחבר בין הנקודות בכיסוי שלהם את "אסונות הטבע"
כיצד שלא תבחרו להשתתף, קולכם דרוש למאבק הזה. ותוכלו להרשם כאן: www.climatedots.org
החמישי למאי קרוב: אנו צריכים לעבוד במהירות. משום ששינויי האקלים נוחת עלינו, ופשות איננו יכולים לחכות. העולם צריך להבין מה קורה, ואתם האנשים אשר יכולים להגיד להם.
הצטרפו אלינו-אנו זקוקים לכך שתישלחו את האזעקה החשובה ביותר שהאנושות שמעה מעולם: www.climatedots.org
קדימה
ביל מקקיבן בשם כל הצוות של נקודות האקלים
Onwards,
Bill McKibben for the whole team at ClimateDots.org