9.5.2013

Good for Oil & Gas Tycoons שר אוצר טוב (עבור ברוניי גז ונפט)

לאחר הבחירות כתבתי מדוע לפיד לא במפלגה שלי בלי קשר לדעותיו לגבי הסיכסוך הישראלי פלסטיני או משנתו הכלכלית חברתית. מסתבר שאכן צדקתי. אדם ניכר בריכבו ביתו וחשבון החשמל שלו. = בקיצור אדם ניכר בפליטותיו לאטמוספרה ולפייסבוק.

הודעה לעיתונות של השר להגנת הסביבה אמיר פרץ


‏א' אייר תשע"ג
11 אפריל 2012
הודעה לעיתונות
ביטול התוכנית להפחתת פליטות גזי חממה הינה פגיעה בהתחייבות נשיאותית וביכולת להגן על בריאותם של אזרחי המדינה

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, משגר מכתב דחוף לשר האוצר ובו מדגיש את המשמעות של ביטול התוכנית להפחתת פליטות גזי חממה ● השר פרץ מדגיש כי מדובר בפגיעה קשה בהתחייבות נשיאותית וזאת על רקע פגישת פרס-לפיד

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: "החלטה זו מהווה פגיעה קשה בהתחייבויות הבין לאומיות של מדינת ישראל ובכבודו של מוסד הנשיאות, ובוודאי פוגעת ביכולת שלנו לשמור על אוויר נקי ובריא לרווחת אזרחי מדינת ישראל"

במכתב דחוף ששיגר היום לשר האוצר, יאיר לפיד, הדגיש השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, כי ההחלטה לפגוע בתכנית להפחתת פליטות גזי חממה מהווה פגיעה בכבודו של מוסד הנשיאות ובהתחייבויות בינ"ל של מדינת ישראל. עותק מהמכתב נשלח לנשיא המדינה, שמעון פרס. השר פרץ הוסיף וציין במכתבו כי "לא ניתן לפגוע בהתחייבות שנמסרה על ידי נשיא מדינת ישראל בוועידת קופנהגן, שם התחייב הנשיא, שמעון פרס, על הפחתת פליטות גזי החממה במדינת ישראל. בהמשך להתחייבויות הנשיא התקבלה החלטת ממשלה המעגנת זאת בתכנית לאומית רב שנתית. לצערי הרב, חוק ההסדרים קובע כי תקציב התכנית יקוצץ לאפס".
במסגרת התוכנית להפחתת פליטות גזי חממה העניק המשרד להגנת הסביבה תמיכות כספיות חד פעמיות ל-208 פרויקטים ועסקים שונים בסך כ-106 מיליון שקלים. ביניהם: שדרוג מערכות מיזוג של בתי חולים ומלונות, התקנת תאורה חכמה וחסכונית ברשויות מקומיות חלשות, החלפת דוודים והקמת מערכות סולאריות ועוד. פרויקטים אלה צפויים להביא עד שנת 2020 להפחתת פליטות של כ-450,000 טון CO2 בשנה, כמות שנתית השקולה לכל הזיהום הנגרם מצריכת חשמל של עיר בסדר גודל של הרצליה. בנוסף, עסקים ורשויות אלה ייהנו מחיסכון שנתי של כ-100 מיליון שקלים. עוד מימנה התוכנית פרויקטים במגזר הביתי לגריטת מקררים, דודי שמש ומזגנים וסבסוד מכשירי חשמל חדשים ויעילים אנרגטית.

[הערת הבלוג ראוי להזכיר שגם הבטחה של 20% ביחס לעסקים כרגיל היא לא הדרך שבה נוכל להציל את העולם ]




******



התוכנית הכלכלית לשנים 2013-1014 משרד האוצר


******



הביא לבלוג איל מורג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה