22.6.2013

Ganga Flood שיטפונות בגנגס עדכונים ותוספות 30 ליוני


פסל של שיוה ברישיקש מקור Om Shanti Om yoga center
שטפונות כבדים בגנגס באזור אוטרקנד וגלישות קרקע גבו את חייהם של לפחות 550 נפשות ויתכן שהמיספר יעבור את האלף [עדכון לפחות 800 נספו התחזית הרישמית כ-1000 אבל יש לפחות הערכה אחת שמדברת על10,000 נספים ].

אותו הפסל בעת השיטפון לפני שהוכרע בידיי הגנגס. מקור:
 ‪Statue of Lord Shiva in Rishikesh Ganga
Washed Away Heavy Flood in Uttarakhand‬‏ - YouTube
הנפגעים העיקרים היו עולי רגל למקום  הקדוש קדרנת Kedarnath בהמאליה וכן עולי רגל ותירים אחרים שעשרות אלפים מהם נתקעו בדרכים ובערים.

בתקציר הטלויזיה בהמשך מופיע בין השאר פסלו של שיווה מרישיקש שנראה כך לפני השיטפון. למרות ששיווה שמר על החיוך גם כאשר המים הגיעו לכתפיו, בסופו של דבר למרות החיוך אמא גנגה שטפה אותו ממקומו.  השטפונות נבעו מגשמי מונסון חזקים באזור.

הגשמים הכבדים גרמו להצפות במקומות נוספים למשל בנהר היאמונה בעוברו בניו דלהי אבל כנראה ללא נפגעים בנפש
גשר על נהר היאמונה כמעט מוצף בזמנים אחרים
 הימונה נראה כמגיע לגובה הקרסול בקושי
Flooded Yamuna River in Delhi
 | The Economic Times






שיטפון ברישיקש







חלק משמעותי מהנזק נובע מבניה לא תיקנית באזור המוצף מידיי פעם של הנהרות. אבל חלק מהאזורים המוצפים חורגים מהאזורים שצפויים להיות מוצפים בתדירות של עשרות שנים כגון המישור שעליו בנויה רישיקש בתמונה העם הקייק. או מרכז האסון שבו רואים סלעים בגודל של מכונית שנסחפו בשיטפון לייד המקדש העתיק בקדרנת Kedarnath (יתכן שחלק מהסלעים היו שם קודם רק מכוסים בחול.) המקדש ביתו של שיווה נבנה כנראה במאה ה-8 לפני יותר מאלף שנים
כמו כל תופעה קיצונית קשה לאמר בקלות האם שינויי האקלים מעורב אבל התחזית היא יותר גשמים כבדים ולכן יותר שטפונות. במקרה הספציפי של קדרנת כנראה מעורבים זרם של סחף שמכיל בעיקר מים אבל גם כמוית גדולות של בוץ חול וסלעים שמקורו בגלישת קרקע ובעיקר פריצה של אגם מאחורי מורנה קרחונית





קדרנת 1880
קדרנת לפני ואחרי מקור
Kedarnath Before and After Photos - Times of AP

















חלק מהשטפונות העתידיים ינבעו מאגמים שיצטברו מאוחרי מורנות קרחונייות לאחר הפשרת הקרחונים. וכך כאשר הסכר הטבעי יפרץ טסונאמי הרסני יעוט במורד ההימליה.  התופעה ידוע בשם פריצת אגם קרחוני - Glacial lake outburst flood -GLOF . כמובן שנסיגת הקרחונים המואצת בגלל שינויי האקלים/התחממות הגלובלית גורמת ליצירת הרבה אגמים חדשים מועדים לפורענות.
  דבר כזה עדיין לא התרחש  בממדים קטסטרופיים מספיק בכדיי להגיע לראש החדשות . פריצה של מים שנאגרו מאחוריי סכר קרח התרחשה בבוטן וכמה עשרות נספו באסון. וארוע נוסף ארע בטיבט בשנת 2000 שם הושמדו יותר מ-10,000 בתים. ארועים קטנים יותר קרו גם בשוייץ  ובמקומות אחרים בעולם. יש אגמים קרחונים שבו מתקיימת פעילות להנמכת גובה האגם כגון Tsho Rolpa בנפאל אבל ככול הנראה הפעילות לא מכסה את הסיכון הגדל והולך. חסימות יכולות גם להיוצר מגלישות קרקע ומפולות חלקן עקב הפשרת קרח שמחבר סלעים ועפר או עקב גישמי מונסון חזקים מהרגיל כמו השטפונות האחרונים.
האגם הקרחוני טשו רלופה Tsho Rolpa בצד הימני הקרוב ניתן להבחין בתעלה שנחפרה לשם שיחרור מים והנמכת המפלס ומבנה קטן לידה 
Glacial Lakes and Glacial Lake Outburst Floods in Nepal

PTI | DEHRADUN, JUNE 22, 2013
1,000 stranded pilgrims sighted in Rambara and Junglechatti areas; 17 foreign tourists rescued from Dharas »



Uttarakhand: 90 rest houses swept away in flash floods, thousands feared dead - Times Of India

Fears Grow of a Himalayan Tsunami as Glaciers Melt | May 27, 2013 TIME.com
אכן התחזית היתה במקומה


Uttarakhand flood: 200 evacuated from Badrinath, evacuation will be completed by evening if weather permits - India - DNA Jun 29, 2013,
Around 4,650 are still reported as missing in the devastating floods that have claimed 842 lives so far, official figures state.
Till now, 1,04,687 persons have been evacuated from different places by road and air

Uttarakhand Floods: Indian Army - The Unsung Heroes - International Business Times
Over 800 people have been reported dead in the floods

Uttarakhand floods: death toll may cross 10,000, says state assembly speaker - Hindustan Times

Uttarakhand assembly speaker Govind Singh Kunjwal on Saturday triggered a fresh controversy by stating that the number of the dead post-disaster could cross the 10,000 mark.
The official figures projected by the state government, however, put the death count at 1,000.
"No one can give the exact death count but after travelling to different disaster affected areas and information gathered from victims and other locals of the area I could say that death toll is around 10,000," said Kunjuwal.

The missing figure was given out by Uttarakhand chief secretary Subhash Kumar, who said, "The objective is to bring out the truth about the missing number of people so that their near and dear ones are not kept in the dark." With aerial surveys unable to spot survivors any more, the worst is feared about the missing.
....

The implication of the rescue operations being wound up is rather grim - it means that the hope of finding thousands of the missing is possibly fading. With bodies now being found hundreds of miles downstream in the Ganga and Yamuna (some were said to have been found in Allahabad, which is over 1,000 km downstream), the possibility of having a firm casualty figure seems remote.



קדרנת לפני ואחרי תמונת לווין מקור
Indian Space Research Organisation facebook

Fears rise of huge outburst flooding in the Himalayas as glaciers melt due to climate change
Suzanne Goldenberg at Imja Lake, Nepal  10 October 2011

Glacial Lake Outburst Floods in Nepal and Switzerland - New Threats Due to Climate Chang PDF
Britta Horstmann Germanwatch 2004

Pallava Bagla in New Delhi for National Geographic News - May 7, 2002

As glaciers melt in Himalayas, new lakes crop up - The Hindu
MALLIKARJUN  HYDERABAD, February 6, 2013

חע

מפת אגמים מסוכנים בבוטאן מקור
Global Warming Triggers Glacial Lakes Flood Threat | GRID-Arendal - Press releases