21.10.2013

עצומה של אואז לשיחרור חבריי גרינפיס הכלואים ברוסיה באשמת פיראטיות Avaaz petition release Greenpeace activists

חברות וחברים יקרות/ים,



אנה פאולה ו-29 מעמיתיה לצוות בגרינפיס תקועים בכלא הרוסי בגלל שניסו להציל את הקוטב הצפוני מקידוח נפט. אבל הקהילה שלנו יכולה לשחרר אותם, אם נעזור לגרינפיס בגיבוש קריאה עולמית רחבה, שפונה לשותפים המרכזיים של רוסיה בזירה הבינלאומית.בואו נגיע למיליון חתימות כדי לשחרר את 30 פעילי הקוטב הצפוני - לחצו מתחת כדי לחתום עכשיו:


חתמו על העצומה
אנה פאולה, בת 31 מברזיל, רצתה למחות באופן לא-אלים נגד התוכניות של רוסיה לקידוח בקוטב הצפוני. עכשיו, יחד עם 29 מחבריה לצוות ספינת גרינפיס, הזריחה הצפונית, היא עצורה בבית-סוהר רוסי, והשחרור לא נראה באופק. אבל אנחנו יכולות ויכולים לשלוח לה ולכל הצוות גלגל הצלה.

חלק מחברי צוות גרינפיס עצורים בבידוד, וצפויים לחמש-עשרה שנים בכלא בעקבות האשמות-שווא בפיראטיות. הפשע שלהם הוא תליית שלט ענק על אסדת קידוח רוסית, כדי למחות כנגד הקידוח המסוכן במעמקי הים, באחד מהמקומות היפים והרגישים ביותר בעולם. ממשלות רבות במערב כבר הרימו את קולן, אבל אנה פאולה וגרינפיס מבקשים מקהילת אוואז לעזור כדי לבנות קריאה עולמית משמעותית.יחד נוכל לפנות לכמה מהשותפים הפוליטיים והכלכליים הגדולים ביותר של רוסיה - ברזיל, הודו, דרום-אפריקה והאיחוד האירופי - ולקרוא לשחרורם של 30 פעילי הקוטב הצפוני. בואו נגיע למיליון חתימות כדי לשחרר את אנה פאולה ואת חבריה. ברגע שנגיע ליעד, אוואז יקרין את פניהם של העצורים במקומות ציבוריים נבחרים כדי שהסיפור ישאר בכותרות:

http://www.avaaz.org/he/free_the_arctic_30_he/?bedwiab&v=30352

זה מה שאחותה של אנה פאולה אמרה עליה: "במובנים רבים, אחותי היא ברזילאית טיפוסית - דברנית, ידידותית ומלאת חיים. אבל היא גם יוצאת דופן במחויבות העמוקה שלה לטבע מאז שהיתה קטנה. היא לעולם לא תהסס לפעול בנושא, גם אם הדבר כרוך בסיכון אישי גדול."

עכשיו אנה פאולה וחברי הצוות שלה עלולים לאבד 15 שנה מחייהם, בגלל שניסו לתלות שלט על אסדת נפט של חברת גזפרום - הראשונה והיחידה מסוגה בקוטב הצפוני. זו פעולה תוקפנית כלפי אלו שמגינים על הסביבה שלנו. מניעת הקידוח בקוטב הצפוני נועדה להגן על אזור הטבע הפראי הנרחב האחרון בכדור-הארץ - מקום שבו כמעט בלתי אפשרי לנקות נזקים של דליפות נפט.גרינפיס שכרה עורכי-דין מצויינים, שהצביעו על כך ש-30 הפעילים נעצרו במים בינלאומיים, מה שהופך את רוסיה למפירה של חוקי הים הבינלאומיים. אבל זה שהחבורה נמצאת בצד הנכון של החוק לא יבטיח להם את חירותם, והגורל הקשה שמאיים עליהם יקבע בקרוב, אלא אם כן הקהילה הבינלאומית תבהיר לרוסיה שהשערורייה הזו לא הולכת לרדת מסדר היום העולמי.

הקול של אוואז חזק במיוחד בכמה מהמדינות הרלוונטית, שם יש לנו מספר חברים עצום -- 5 מיליון בברזיל לבדה! אם כולנו נפעל עכשיו ונגבש עצומה עם מיליון חתימות, חברי אוואז בברזיל, דרום-אפריקה, הודו והאיחוד האירופי יוכלו להגביר את הלחץ. חתמו עכשיו, כדי שנגיע למיליון חתימות לשיחרור 30 פעילי הקוטב הצפוני:

http://www.avaaz.org/he/free_the_arctic_30_he/?bedwiab&v=30352

30 פעילי הקוטב היו אמיצים מספיק כדי לפעול נגד תעשיית הנפט באחד מהמקומות היחידים בכדור-הארץ שנותרו לא נגועים. ובגלל האומץ שלהם, הם מושתקים ונתונים להפחדות של תעשיית הנפט. הקהילה שלנו כבר עמדה לצידם של קמפיינרים מרשימים בכל רחבי העולם -- עכשיו בואו נתגייס לשחרר את 30 הפעילים האלו.

בתקווה ובנחישות,

ג'יימי, אלכס, אמה, ליסה, ריקן, מרי, ג'וליאן, דייגו וכל צוות אוואז

מידע נוסף

רוסיה: פעילי גרינפיס הואשמו בפיראטיות (ויינט)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4435919,00.html

הולנד פועלת לשיחרור פעילי גרינפיס המוחזקים במעצר ברוסיה (הארץ)
http://www.haaretz.co.il/news/world/europe/1.2132787

מה מגלה יחסה של רוסיה לפעילי גרינפיס על מדיניותה בקוטב הצפוני (The Atlantic)
http://www.theatlantic.com/international/archive/2013/10/what-russia-s-treatment-of-greenpeace-activists-reveals-about-its-arctic-policy/280352/

ניתוח משפטי של המומחה למשפט בינלאומי פרופ' סטפן קירשנר
http://fr.scribd.com/doc/173374193/Comment-on-the-institution-of-arbitration-proceedings-between-the-Kingdom-of-the-Netherlands-and-the-Russian-Federation-concerning-the-case-of-the-shi

קרח שחור: אסון דליפת הנפט המתמשך ברוסיה (גרינפיס)
http://www.greenpeace.org/israel/he/news/black-ice/